5 sätt att återhämta dig innan nästa fest...och år!

27.12.2018

Julen innebär mycket härligt häng och god mat men kan få oss att känna oss trötta och matta. Så är fallet även för mig. Mitt julfrosseri kanske ser annorlunda ut än för några år sen men avhoppet från den vanliga rutinen sätter sina spår. Och det känns. Jag längtar efter den pigga klara känslan igen. Här är 5 enkla tips för att hjälpa till att återställa balansen!

- Drick rikligt med vatten. Börja dagen med ett stort glas vatten med 1 msk äppelcidervinäger. Det hjälper kroppen att rensa ur slaggprodukter och gifter. Ta en paus från alkoholen och drick vatten istället.

- Sov - ingen nyhet men sömnen hjälper kroppen att läka och återställa. Sikta på 8h per natt.

- Ut och svettas. Rörelse och dagsljus hjälper kroppen att både sova bättre samt att få igång blodcirkulation.

- Eat more greens - frossa i grönsaker! Gärna råa gröna blad. Och krusiga, som grönkål, rödkål, broccoli och blomkål. Efter helgerna är kroppen så van vid socker att ditt behov är ännu större. Grönsaker hjälper dig dämpa behovet av mer socker genom ett mer stabilt blodsocker.

- Sätt intentionerna för 2019! Vad vill du? Vad är viktigt för dig? Vilka förändringar behöver du få till för att må bättre? Ägna en stund åt dig själv att tänka igenom nästa steg, Nästa år. Kan bli hur spännande som helst! Du är chefen.

Nu ska jag kasta mig ut i skidbackarna!